10 Април, 2024 10:00 59 712 65

Една от топ китайските автомобилни марки навлиза в България

  • geely-
  • lynk & co-
  • ли шифу

Към Geely впоследствие ще се присъедини и Lynk & Co

Една от топ китайските автомобилни марки навлиза в България - 1
Geely CoolRAY

Блед, Словения. Екип на mobile.bg от мястото на събитието.

Китайската автомобилна инвазия обхваща и нашата страна, а новината е, че марката Geely стъпва на българския пазар. Тя ще бъде представяна у нас от словенската компания SEEAG, която държи правата за китайските коли за Словения, Сърбия и Хърватия, а сега вече и за България, Румъния, Гърция и Северна Македония.

Zhejiang Geely Holding Group Co., Ltd., известна като Geely, е китайска мултинационална автомобилна компания, със седалище в Ханджоу. Компанията е частна собственост на китайския предприемач Ли Шуфу. Създадена е през 1986 г. и навлиза в автомобилната индустрия през 1997 г. с дъщерното си дружество Geely Auto.

Една от топ китайските автомобилни марки навлиза в България
Geely CoolRAY

Geely Auto Group включва марките Geely Auto, Lynk & Co, Proton Holdings, Lotus и Volvo. Ли Шуфу държи и десетпроцентен дял от Daimler. Първоначално продажбите у нас ще стартират с модела Geely CoolRAY, който представлява конвенционален автомобил с двигател с вътрешно горене.

Автомобилът се оборудва с 1.5-литров турбо бензинов двигател с мощност 172 конски сили и представлява компактен кросоувър от горния сегмент на B-клас. Преки конкуренти на този автомобил са модели, като Peugeot 2008, Renault Captur и Skoda Kamiq. Моделът CoolRAY е само с предно предаване. На по-късен етап в България ще се появи и по-голям кросоувър от C-сегмент с 4х4 задвижване.

Една от топ китайските автомобилни марки навлиза в България
Geely CoolRAY

Продажбите на CoolRAY у нас ще стартират до няколко месеца, преди края на лятото, като в момента се преговаря с български дилъри, които да поемат продажбите към крайни клиенти. Все още не се знае точната цена на CoolRAY в България, но предвид тези в съседните ни държави, може да се ориентираме доста точно.

В съседна Румъния, моделът се продава за 25 990 евро, а в Словения цената му е 27 000 евро. У нас ориентировъчната цена ще е от порядъка на 50 000 лева, като интересното е, че базовото ниво на екипировка е изключително високо, що се отнася до мерки за безопасност, то от Geely ползват ноу-хау директно от Volvo. Екипът ни направи и обстоен тест на новия модел Geely CoolRAY, с който ще ви запознаем съвсем скоро.

Една от топ китайските автомобилни марки навлиза в България
Geely CoolRAY

Веднага след началото на продажбите на Geely у нас ще започнат да се предлагат и модели на китайско-шведската марка Lynk & Co, които се произвеждат в шведските заводи на Volvo. Стартът за тази марка на родна територия ще е с модела 01. За това, как китаецът Ли Шифу прави своята автомобилна империя, сме ви разказвали подробно, но ако сте го пропуснали, можете да прочетете ТУК.

Една от топ китайските автомобилни марки навлиза в България
Lynk & Co 01


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 58 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Последния Софиянец

    69 25 Отговор
    Скъпо за китайска кола.

    Коментиран от #5

  • 2 Име

    88 12 Отговор
    Гили са световна марка и знаят как се правят нещата, не случайно навлизат у нас с кола с ДВГ, която е с гените на волво и е доста по-евтина и по-добра от преките си конкуренти.
  • 3 В.В.П.

    76 19 Отговор
    Волво ,си умря безславно..Китаеца го купи заради бранда .Ахаха.
  • 4 В.В.П.

    32 44 Отговор
    Преди 20 ГОД Волво беше голям кошник..Потрес..
  • 5 Мъчи бе Мочко

    20 40 Отговор

    До коментар #1 от "Последния Софиянец":

    Колите не са за миячи на В.Ц. За ваЗИ скрап на 40г. от сесесере по възможност!
  • 6 В.В.П.

    14 49 Отговор
    Волво и технологии?? Ахаха.

    Коментиран от #8

  • 7 В.В.П.

    57 22 Отговор
    Цяла Европа кара корейски таратайки .Скоро и китайски..
  • 8 Марто

    77 11 Отговор

    До коментар #6 от "В.В.П.":

    Далеч по-добри от френските. А и прочети прикачената в край на статията друга статия. Този съвсем не е случаен. Знаеш ли, че къщият Ли Шифу, освен Волво на което е 100 процента собственик, почти притежава Мерцедес. Тези коли съвсем не са за подценяване. За гили говоря

    Коментиран от #15

  • 9 виждам сълзи в европа

    70 3 Отговор
    на общият фон цената е добра, качеството подлежи на проверка
  • 10 Госあ

    53 7 Отговор
    Вчера на служебния паркинг се загледах в тесла и BYD спрели една до друга и двете бели. Ами BYD’a изглеждаше много по солиден и беше с много по добър дизайн от теслата. Друг е въпросът, че би трябвало да се работи по водородната инфраструктура по усилено…
  • 11 В.В.П.

    69 12 Отговор
    Азиатците ще пребият ЕС ,индустриално..Защото не си правят ВОЙНИ..ВОЙНАТА ИДЕ ОТ ЕВРОПА...
  • 12 Теляк

    73 11 Отговор
    Европа бавно, но сигурно потъва в нужника на задния двор.
  • 13 стоян

    14 39 Отговор
    Това крилце на задния капак сигурно е като вдигне 200 и да се притиска към асфалта - китайска изгъзица на автомобил 1500 кубика
  • 14 Пазаря само от алито

    55 9 Отговор
    Айде китайци, натаковайте го целия на алчните еврог.йски талиги с 800% добавена стойност
  • 15 стоян

    21 38 Отговор

    До коментар #8 от "Марто":

    До 8 ком - марто ги откъде знаеш тия работи че китайските са по добри от френските - какъв опит имаш за да коментираш - караш ли китайски автомобил или така казват по руската

    Коментиран от #18, #19

  • 16 В Сърбия цените

    31 4 Отговор
    започват от 26 990Е, представям си тук какво надуване ще е?
  • 17 въй

    25 10 Отговор
    Прословутите двигатели 1.5 литра, дето харчат поне 10 на сто. Щото дизел е мръсна дума, не може да харчи под 4 на сто

    Коментиран от #20, #21

  • 18 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 19 някойситам

    48 8 Отговор

    До коментар #15 от "стоян":

    То май в момента няма по-лошо съотношение цена-качество от френски автомобили, когато едно недоразумение уж SUV, като например Renault Austral или Пежо 3008, с предно предаване, малкото 1.2 литрово бензинче струва по-скъпо от максимално оборудвана Октавия с 4х4 и мощен дизел... трябва да си възможно най-неразбиращ от автомобилен бранш, че да не виждаш, че франсета са на двойна цена от това, което всъщност представляват.

    Коментиран от #25, #51

  • 20 само да кажа

    8 12 Отговор

    До коментар #17 от "въй":

    За 260 км с 13,13лв. на газ как ти звучи са 1,6 л.мотор на бензин газ?Китайски?
  • 21 вседрфтгъхуи

    35 8 Отговор

    До коментар #17 от "въй":

    Нито тоя мотор харчи 10 (от личен опит казвам, че тая кола гори под 8,5/100 градско в Москва), нито китаеца ти е виновен за нещо- оплачи се на господарите си у брюксел които измислят разните там "евро" стандарти които правят дизела безобразно скъп за употреба в малки и средни коли...
    Разликата е в порядъка на €3000 + последващо по-скъпо обслужване на тоя дизел- това нивелира разликата в разхода за първият собственик, тебе като 27 собственик по веригата кучета те яли...
  • 22 някой

    36 4 Отговор
    Ми не знам ама аз бих карал един zeekr, китайците са светлинни години пред нас и половината европа, имат толкова пари, че купуват навсякъде къде какво има за продаване, ще изкупят или фалират всички европейски марки до 10 г., който се е качвал на нов мерцедес е виждал колко скърца, имаг GLC и беше ужасно мизерно преживяване. А пък като бях в Азия преди 1 г. е пълно с китайски коли, които дори не съм чувал, имат сигурно 100 отделни китайски автомобилни производителя :D
  • 23 Кико

    12 32 Отговор
    Ха, ха и кой ще купи китайски таралясник ?

    Коментиран от #60

  • 24 Номерът на китайката

    17 7 Отговор
    Ако дадат 15 години гаранция, купувам!!!
  • 25 100ян

    20 1 Отговор

    До коментар #19 от "някойситам":

    малко хора си позволяват чисто нов автомобил, и да за новите коли на Стелантис, от последните 2-3 години си прав, но ние масово караме 5-15г коли, в тази група френските са си ок, а китайските даже нямат сервиз, поддръжка, резервни части у нас, карам С5 2,2хди с хидроактивно окачване 2016та, новото С5 с 1,2 трицилиндров двигател никога няма да го погледна даже
  • 26 Онуфри

    25 3 Отговор
    Китайците си докараха тежката артилерия.Това не са бракмите на BYD, и рядко дават дефекти като Great Wall или болестта на крадената разработка и дефекти с тестови партиди като SAIC.Тежко им на французите.Бих си взел ако имат наличности на части с добри цени локално, сервизни центрове и цена на Дачия.

    Коментиран от #36, #41

  • 27 Всички тука

    22 18 Отговор
    надъхани че китайците ще разбият европейските марки. Обаче като тръгнат да купуват, всеки търси не нов Geely ами 15 годишен Голф. Що така?

    Коментиран от #29, #33

  • 28 ДоКато

    22 8 Отговор
    Докато спорим откъде е изгодно да внесем стар европейски дизел ... Китай превзе цял Свят, пак избрахме губещата страна на военния съюз - справка първата и втората световна пак така го отнесохме със същите "Съюзници" от Европа.
  • 29 ПроМит

    24 6 Отговор

    До коментар #27 от "Всички тука":

    Промити мозъци: защото сме в "отбора на най-богатите" - самотитуловат се в класации, които сами си пишат и променят, за да излизат винаги напред - това е ЕС: една безкрайна илюзия, че живееш добре, докато те ограбват за щяло и нещяло
  • 30 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 31 Хитлер

    24 4 Отговор
    И нека не забравяме.че чарковете за европейските щайги се произвеждат предимно в китай,така че европейска марка с китайски части е същото като китайска марка с китайски части.Цената е по ниска защото работната ръка за сглобяването е по ефтина.Качеството ще е на ниво все пак не си купуваш китайски чехли за левче.
  • 32 Циник

    3 15 Отговор
    Отвън изглежда супер ама вътре все едно е правен с тесла от пиян слепец
  • 33 Циник

    14 3 Отговор

    До коментар #27 от "Всички тука":

    Е, поне една от причините е, че 15-годишният Голф е доста по-евтин.
  • 34 Тити

    5 17 Отговор
    Поредният китайски варел.
  • 35 Опааа гледай

    6 2 Отговор

    До коментар #30 от "момък мераклия":

    Докато "се меташ" вътре да не наседнеш нещо на любовника и! Да нЕма ох ох ох олелееее!
  • 36 Другарю онуфри

    31 0 Отговор

    До коментар #26 от "Онуфри":

    Какво му е на "Греит Уола"? Карам Ховър Н 5 взех го на 100000 сега е на 180 за тия км. масло и ангренаж поддръжка. За километрите съм сигурен щото е купуван от Б.Г и поддържан редовно във фирмения сервиз........... е не е "лукс" но кожа парктроник камера за заден ход и бързи/бавни или само задно! Та за толко пари толко музика. Аз съм си доволен от китайчето, а и едни кабели свещи смених и най важното НИКЪДЕ не могат да ме цакат с китайски части! Всичко добро.

    Коментиран от #53

  • 37 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 38 счети

    9 8 Отговор
    Днес го купуваш за 50, след 3 години го продаваш за 15. Готов ли си за такова обезценяване?
  • 39 Милен Русанов

    10 1 Отговор
    А дали ще вкарат на българския пазар и Geely Monjaro и Geely Tugella? Изглеждат много добре с утвърдени двигатели и доста добра динамика, определено ако имат и гаранционно обслужване в България си заслужават пред много европейски марки..
  • 40 Чужденец

    8 13 Отговор
    Понеже тука сте големи русофили и се радвате на китайските "коли". Гледайте в Ю Тюб и в руските сайтове какво казват руските монтьори за китайските дървета. Все едни обидни неща , няма части за китайците, боклуци, гАвно, Дермо и други такива неща казват. И защо ги сравнявате с френски коли? Има германски, японски и д-р.😀😀😀😀

    Коментиран от #42

  • 41 дрфтгъхуи

    13 1 Отговор

    До коментар #26 от "Онуфри":

    Каква "тежка артилерия" бе, къде я видя? Джийли са сериозна компания и правят много интересни и качествени коли, но самата марка "Джийли" е оставена в ниският клас- точно там където са французите у ивропътъ... И ако мерим пряко "китаец" с "французин" мога да гарантирам, че китайчето води с поне 6 обиколки...

    Виж, вече LyncCo (двг и хибриди) и ZEEKER (чисти електрички) са много, ама МНОГО ПО-ИНТЕРЕСНИ коли... Но дори и те не се броят за нещо повече от висок среден клас по китайските разбирания... Което не им пречи обаче да убиват всеки немец в категорията си...

    PS: Предполагам другият модел дето ще ви докарат е Тугела- никак не лош модел и предполагам цената му ще е около 75 бона... Надали ще ви докарат Монджаро щото там цената ще е около 90 бона и ще настанат масови самоубийства сред собствениците на 5-годишен немски "премиум"
  • 42 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 43 Оригинал

    6 1 Отговор
    Тия BYD също са от хубавите китайски.
  • 44 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 45 дрфтгъхуи

    0 0 Отговор
    Мадурчов, колкото и да триеш ИСТИНАТА нито на мен ще навредиш, нито ти шъ поумнееш... Но пък се изкачваш нагоре в списъка с врагове на народа- няма да те провесим за украса щото си много дребна рибка, но ще чукаш камъни в кариерата 15 години...
  • 46 Охотник

    9 2 Отговор
    ПичУе. Ако искате да инвазирате европейският пазар. Сваляйте цените. Ако ще продавате, на цената на доказани марки, никой няма да ви избере. Само слушаме легенди за автомобили до 20000 лева. А получаваме познатото, но с ново име, на същите пари. Баламите свършиха, а доказани марки, във високия клас. Колкото щеш.

    Коментиран от #47

  • 47 дрфтгъхуи

    16 2 Отговор

    До коментар #46 от "Охотник":

    Обяснявам ти го простичко с китаец който се продава ОФИЦИАЛНО у вас...

    Имате дилър на Донгфенг (chinamotor bg) които продават ван 6+1 места с топ оборудване за 68 000лв. с ДДС... Какво предлага китаеца за тези пари сам проверяваш- НЯМА дори близо оборудван ван за тези пари у ваштъ ивропъ...

    Онези 68 бона са $36-37 000 според деня... В Китай тоя ван струва безобразните $17-18 000... Защо цената е станала ДВОЙНА питай господарите си у брюксел- те са виновни... Разбира се доставката си струва пари, дилъри сервиз и т.н. също не са безплатни ама това добавя не повече от €6000 към цената- останалите ги прибира брюксел...

    Това Джийли дето се показва тук за 50 бона струва по-малко от $12 000 в Китай, добавяш онези $6000 да стигне до дилъра у ивропъ и питаш кой краде остатъка...

    Коментиран от #52

  • 48 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 49 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 50 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 51 Момчил

    7 2 Отговор

    До коментар #19 от "някойситам":

    По зле от бензиновите б.клуци на Фолксваген групата няма. Едвам додрапват до 100 000 и са за смяна на мотор. Френските са една идея по-добре.
  • 52 Невнимание

    5 4 Отговор

    До коментар #47 от "дрфтгъхуи":

    И кво па толкова има тоя Донгфенг, което го няма другаде за тия пари? Пиле със сладко-кисел сос ли готви, прави като вятъра ли, или върви без гориво? Ще дадеш 70хил лева за балатум по седалките (пардон - "еко кожа") и някакви тъч дисплеи и измислени АДАС системи ли? Сакън "инфотейнмънт" системата да ми е критерий при избор на автомобил, който преди всичко трябва да се предвижва без драми и зиме и лете. Или дя се вкарам в приключение за разлика от примерно 10 хил лева на фона на 70хил?

    Коментиран от #55

  • 53 Момчил

    8 1 Отговор

    До коментар #36 от "Другарю онуфри":

    Ако караш 2.4 бензин/газ , причината да е толкова безпроблемен е ,че това е старият мотор на Митсубиши,за който за китайците си плащат към Митсубиши. Не е благодарение на китайска ,а японска стара технология.

    Коментиран от #54

  • 54 Зная колега

    4 2 Отговор

    До коментар #53 от "Момчил":

    То и на него си пише.... Само не ми е ясно предишния и първи аз съм втори собственик дали не са го прецакали докато е бил гаранционен да му сменят гарнитура/глава и да му лепнат стикерче "без азбестов а/л" а човека не е м/у живите да го попитам... купих го от съпругата му! Та така 2,4 е бензин газ 2012г. А ходовата част съм чел че е от Исузу но дали е така не знам! Що годе съм технически грамотен а това го взех от любопитство... и на мн.добра цена!
  • 55 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 56 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 57 Име

    3 1 Отговор
    Lynk Co е доста популярен в Италия.
  • 58 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 59 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 60 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 61 Джамбaза

    2 3 Отговор
    Тези коли нови ли ще ги продават или ще има и употребявани?
    За експертите във форума...
  • 62 Пешо

    2 5 Отговор
    Трябва да си луд да хвърлиш 50 бона за китайско менте. За тези пари ще си купиш маркова кола с десет пъти по високо качество.
  • 63 Иво

    4 4 Отговор
    Преди да си купиш китайско виж руснаците как си скубят косите че карат тези боклуци. Тези псевдо коли са направени колкото човек да се изръси и да си купи. След това настъпва кошмара. Всеки си има глава и да мисли преди да брои 50 бона.
  • 64 Карах МГ плъг ин хибрид

    1 1 Отговор
    Разход на бензин на магистралата при 140 км/ч 13 литра!!! Двигател 1.4 бензин
  • 65 Този коментар е премахнат от модератор.